Welcome to my blog


Having fun exploring new things every day...come have fun with me...H


Saturday, October 26, 2013

Mehndi...




or Henna, as it is known in the western world,
is a temporary form of skin decoration,
practiced mostly in India.
My dear friend Vidhya was so nice and applied
some beautiful designs to my hand.
She did not have a "cone", so next 
week I will get to show you more of
her creations.
Thank you, Vidhya!
* * *
Last weekend I went here.
So many people, yet I did not see 
the same sari twice.
* * *
Enjoy your Sunday!
.



6 comments:

  1. hallo liebe heidi,
    vorerst mal viuelen dank für deinen netten besuch bei mir... und JA, auch ich bin gerne bei dir. nur manchmal zwickt es hinten und vorne und ich komme nciht zum kommentieren.
    diese indische kunst ist wunderbar und auch sehr interessant!!!!
    glg und schönen rest-sonntag
    margit

    ReplyDelete
  2. Liebe Heidi,
    die Hennamuster sehen sehr schön aus! Ich finde diese Künste auhc immer sehr interessant und sehenswert!
    Ich wünsch Dir einen guten Start in die neue Woche!
    ♥ Allerliebste Grüße, Claudia ♥

    ReplyDelete
  3. I always think henna is so pretty whenever I see it on other women. I've never had it done to myself though. Never really had the chance!

    ReplyDelete
  4. such a lovely way to decorate ..
    Mehendi.. i have seen on many hindu women and other casts.. when they marry they are so beautifully adorned.

    ReplyDelete
  5. die Henna-Zeichnungen auf den Händen finde ich sehr schön.
    Danke für´s Zeigen :-)

    lieber Gruß von Heidi-Trollspecht

    ReplyDelete
  6. Ganz schöne Muster sind das mit dem Henna. Bei uns ist das weniger bekannt, deshalb gefällt es mir so gut.

    Herzlicher Gruss und schönes Wochenende
    Elisabeth

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails