Welcome to my blog


Having fun exploring new things every day...come have fun with me...H

Wednesday, June 15, 2011

Strawberry Soup



Last week, when we were having a heat wave, I tried out this strawberry soup. I saw the recipe in a health magazine we get at work. Try it, it's delicious and so easy to prepare.

2 1/2 cups fresh or frozen strawberries
2 cups plain, low-fat yogurt
1/2 cup orange juice
1/2 cup sugar
1/2 cup water

Blend strawberries in blender until smooth. Slowly add yogurt. Keep blending.
Pour mixture into large bowl. Add orange juice, sugar, and water.
Stir until blended.
Chill in refrigerator for at least 1 hour.
*
Serves 4: 216 calories, 2.4 g fat
(1.2 g saturated fat), 7.4 mg cholsterol,
87.6 mg sodium, 43.4 g carbohydrate,
7.2 g protein.
Source: Hope Health 

Looking forward to the weekend!

See you soon!

10 comments:

  1. Liebe Heidi
    Ich komm mal gleich zu Dir! Das sieht nämlich soooo lecker aus. Danke für das tolle Rezept!
    Ein wunderschönes Wochenende wünscht Dir Yvonne

    ReplyDelete
  2. hallo heidi,
    vielen dank für das gute (hmhmmm) rezept. ich werde es sicher probieren, zumal deine fotos schon so lecker aussehen!
    ich wünsche dir einen schönen tag und danke dir für deinen besuch auf meienm blog.
    herzlichst
    margit

    ReplyDelete
  3. Hello Heidi,
    We also eat cold fruit soups in Poland: strawberry, cherry, blueberry. In a way they are a sweet version of the chlodnik soup that you commented on on my blog. Thank you for your kind words. Hope you are enjoying your California adventure.

    ReplyDelete
  4. Yummy, looks so delicious! I'll have to try that once we get our strawberry season going. :)

    ReplyDelete
  5. the pink perfection of it!




    bellezza, amica!


    Aloha from Waikiki :)

    Comfort Spiral

    ><}}(°>


    ><}}(°>

    <°)}}><

    ReplyDelete
  6. Liebe Heidi,

    na, dein Rezept ist ja auch so lecker... schön dass du auch die Rezepte schreibst. Was jetzt bei uns weniger geschrieben wird sind die ganzen Angaben.... Kalorien, Proteine, Colesterin... In USA wohl ein MUSS?

    Wünsche dir ein schönes Wochenende und danke für dein lieben Kommentar.

    Ganz liebe Grüße
    Michaela

    ReplyDelete
  7. Hallo Heidi,
    danke für das Rezept. Die Suppe hört sich lecker an und sieht toll aus. Eine gute Idee für heisse Tage. Leider hat es sich bei uns wieder abgekühlt. Aber der Sommer kommt noch.
    Wünsche dir einen schönen Sonntag.
    Liebe Grüße Dorothea :-)

    ReplyDelete
  8. What a delicious idea! I love it!!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails